A. Objectius didàctics
• Identificar els elements gràfics i textuals
d’un anunci publicitari.
• Saber comportar-se com a consumidors crítics
davant l’allau de missatges publicitaris.
• Ser conscients de la utilització diglòssica del
valencià en l’àmbit publicitari.
• Valorar la repercussió de la publicitat en els
nostres hàbits de consum.
• Reconéixer l’ús de les figures retòriques en la
imatge o en el text publicitari.
• Identificar els temps verbals i les persones
del paradigma dels verbs regulars.
• Classificar les vocals atenent diversos
criteris.
• Evitar les interferències vocàliques.
• Identificar i emprar frases fetes.
• Esmentar aspectes bàsics de la història de la
llengua: del segle xv
al segle xviii.
• Conéixer les característiques principals del
nostre teatre romàntic i de la Renaixença.
B. Continguts
Conceptes
|
Procediments
|
Actituds
|
• L’anunci publicitari.
• Tipus d’anunci.
• Els missatges publicitaris
denotatius i connotatius.
• L’anunci com a recurs argumentatiu.
• Les figures retòriques.
• L’eslògan.
• L’ús del valencià en la
publicitat.
• El sistema vocàlic.
• Els verbs regulars.
• Les frases fetes.
• La situació de la nostra
llengua del segle xv
al segle xviii.
• El teatre culte i el teatre
popular de la Renaixença.
|
• Distinció entre la capacitat
informativa i persuasiva de la publicitat.
• Anàlisi dels recursos formals
en relació amb el producte anunciat, amb el tipus de destinatari i/o amb els
valors promocionats.
• Maneig de recursos per a
elaborar anuncis.
• Classificació i traducció
d’anuncis.
• Classificació de les vocals.
• Audició de textos, poemes i
cançons.
• Maneig de diccionaris
generals i especialitzats.
• Utilització dels temps
principals dels verbs regulars.
• Distinció de frases fetes.
• Localització de l’ús de
frases fetes en la publicitat.
• Elaboració de dibuixos o
fotografies que representen frases fetes.
• Comentari de textos
pertanyents al teatre de la Renaixença i dramatitzacions.
|
• Capacitat crítica davant la
necessitat consumista que provoca la publicitat en els receptors.
• Valoració crítica del paper de la publicitat en la transformació dels
valors i dels gustos de la societat actual.
• Sensibilització envers les capacitats expressives i retòriques de la
llengua.
• Conscienciació de la situació
de diglòssia en la publicitat del valencià.
• Valoració positiva d’anuncis
que fomenten la salut, la tolerància i la solidaritat.
• Valoració positiva de la
correcció en la pronúncia de les vocals.
• Sensibilització per l’ús de
frases fetes com a exemple de la riquesa expressiva.
• Valoració positiva de la
lectura i de l’assistència al teatre com a mitjà d’enriquiment cultural
personal.
|
C. Criteris d’avaluació
• Identificar els elements de la comunicació
publicitària i els procediments verbals i no verbals dels textos publicitaris.
• Usar correctament els recursos gràfics i
lingüístics en l’elaboració d’anuncis publicitaris.
• Conéixer les finalitats socials de la
publicitat i les funcions del llenguatge publicitari.
• Analitzar i
produir textos orals i escrits de caràcter expositiu, descriptiu, narratiu o
d’intenció literària sobre la persuasió publicitària, segons els principis de
coherència, cohesió i adequació.
• Identificar les figures retòriques en textos
publicitaris i en poemes.
• Conjugar els verbs regulars.
• Classificar les vocals segons el punt i el mode
d’articulació.
• Correcció de les interferències vocàliques.
• Diferenciar les frases fetes.
• Conéixer el significat de les frases fetes i
aplicar-les en el context adient.
• Esmentar aspectes bàsics de la història de la
llengua, del segle xv
al xviii.
• Conéixer les característiques principals i els
autors més importants del teatre de la Renaixença.
D. Competències bàsiques
Competència en
comunicació lingüística
|
Pàg.
|
Act.
|
Lectura,
comprensió, anàlisi i elaboració d’anuncis gràfics
|
22,
23, 31, 35
|
1-4,
28, 29, 35, 36
|
Pràctica
en la conjugació dels verbs regulars i la seua utilització
|
24-27
|
5-15
|
Discriminació
de les vocals
|
28,
29
|
16-22
|
Identificació
i ús de les frases fetes
|
30,
31
|
23-30
|
Competència en el
coneixement i la interacció amb el món físic
|
Pàg.
|
Act.
|
Reflexió
crítica pel que fa a la influència de la publicitat sobre la conducta i el consum
|
22,
23, 31
|
1-4,
28
|
Valoració
de la importància de fer campanyes sobre temes relacionats amb la salut, la
qualitat de vida i la defensa del medi ambient
|
23,
27
|
2,
14
|
Tractament de la
informació i competència digital
|
Pàg.
|
Act.
|
Recerca
d’informació en Internet
|
30,
32
|
23,
31
|
Competència social i
ciutadana
|
Pàg.
|
Act.
|
Foment
d’una actitud crítica davant la publicitat sexista, competitiva i consumista
|
22,
23
|
1,
2, 3
|
Valoració
de la importància de normalitzar l’ús de la llengua pròpia en la publicitat
|
22,
23, 31, 35
|
1-3,
28, 29, 35, 36
|
Competència cultural
i artística
|
Pàg.
|
Act.
|
Identificació
de textos literaris i discriminació de la resta de tipologies textuals
|
29,
33, 34
|
22,
32, 33
|
Potenciació
de la imaginació per a crear anuncis a partir de frases fetes, figures
retòriques o altres recursos lingüístics i icònics
|
31,
35, 36
|
28-30,
34, 35, 2
|
Valoració
de la producció literària com a font de coneixement i plaer
|
33,
34
|
32,
33
|
Valoració
de la importància de conéixer fets relacionats amb la història de la nostra
llengua i literatura per a entendre el present
|
32
|
31
|
Competència
d’aprendre a aprendre
|
Pàg.
|
Act.
|
Cerca
d’informació en diccionaris generals i especialitzats
|
29,
30, 31
|
18-21,
23-30
|
Aplicació
de la tècnica de traduir, adaptar i crear anuncis
|
35
|
34,
35, 36
|
Aplicació
de la tècnica de comentar, criticar i corregir textos que presenten errades
ortogràfiques, falta de coherència, cohesió i adequació
|
34
|
33
|
Autonomia i
iniciativa personal
|
Pàg.
|
Act.
|
Reflexió
sobre la importància d’adoptar una postura crítica davant les ofertes de la
societat de consum que afecten la imatge personal, l’autoestima o el poder
adquisitiu
|
22,
23
|
1,
2, 3, 4
|
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada